P2K - Forum Motocyklistów
http://www.podkarpackie2oo.pl/

Tłok
http://www.podkarpackie2oo.pl/viewtopic.php?f=33&t=11411
Strona 1 z 1

Autor:  Mrozu [ 13 lip 2013 10:23 ]
Tytuł:  Tłok

Witam wszystkich otóż mam taki problem a mianowicie sytuacja w skrócie wygląda tak że romecik wypił sporą część oleju poprzez zużyty pierścień zgarniający olej z gładzi cylindra i teraz rozważam kupno zestawu naprawczego 150 cm pomimo iż tłok nie jest nigdzie opalony (jedynie denko z wiadomych przyczyn) a gładz cylindra idealna. luz pomiędzy tłokiem a cylindrem bez pierścieni wynosi 0,10mm. Zastanawia mnie tylko jedno ... różnica pomiędzy tłokiem 125(oryginalny) a 150. Tłok 125 posiada wycięcia po obu stronach lini sworznia z każdej strony po 2 co daje nam 4 :P zaś tłok 150 takowych wycięć nie posiadają. Moje pytanie brzmi czy jest sens kupować tłok i cylinder 150 czy wymienić same pierścienie? Tłok nominalny 125 ma wymiar 56,4mm zaś 150 62,0 mm więc jakas różnica jest z tym że obawiam się tłok 150 będzie cięższy gdyż nie ma wycięć jak w przypadku 125 i kupno zestawu 150 wyjdzie mi na jedno. Co o tym myslicie ??
http://allegro.pl/tlok-romet-soft-junak ... 57234.html - oryginalny 125
http://allegro.pl/cylinder-tlok-150ccm- ... 16959.html

Autor:  seba [ 14 lip 2013 12:02 ]
Tytuł: 

Same pierścionki kup, wał może nie wytrzymać zbyt długo na zestawie 150 cm3, a i sam zestaw pewnie z termoutwardzalnej plasteliny pomalowanej srebrzanką.

Autor:  Mrozu [ 14 lip 2013 11:13 ]
Tytuł:  Tłok

co do wału to powinien wytrzymać bo ten sam wał montowany był w seryjnych Z 150 a i jego stan oceniam na niemal idealny po 16 000 km gdyz luzów na korbowodzie góra dół nie ma tylko delikatne ledwie wyczuwane na boki. A co do tego zestawu 150 cm to może ktoś już taki zakładał i podzieli się doświadczeniem z nim 8-)

Autor:  dodek [ 14 lip 2013 11:37 ]
Tytuł: 

Kiedyś o tym czytałem na jednym forum i efekt był ledwie tylko zauważalny
Osobiście miałem styczność z nowymi z150 i k125 - sprzedawałem je i powiem tak 150 generuje o wiele wiecej wibracji - właśnie przez to że wał nie jest wyważony pod większy tłok.

Te silniki są z reguły dość solidne - bo robią po 50-60tys bez remontu - wiec musiałeś ostro katować że wypluło pierścień.

Autor:  Mrozu [ 14 lip 2013 12:04 ]
Tytuł: 

pierścienia nie wypluło tylko spaliło olej

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/