Autor |
Wiadomość |
gacek:)
|
: 02 sie 2013 12:32 |
|
Wymiatacz asfaltów |
|
Rejestracja: 27 sie 2012 10:03 Posty: 213 Lokalizacja: straszydle Has thanked: 5 times Been thanked: 0 time
Car: honda mtx 125r
Imię: kacper
|
witam. mam taki problem że ,mój simson nie zapali na kopnik ( czasami, raz na jakis czas sie uda) na "pycha" pali swietnie, co może być przyczyna?
|
|
Na górę |
|
|
seba
|
: 02 sie 2013 01:19 |
|
Prawdziwy rider |
|
|
Rejestracja: 10 lip 2010 10:03 Posty: 553 Lokalizacja: Przemyśl(RP)/Sarnów(SBE) Has thanked: 14 times Been thanked: 61 times
Car: sprzedany
Imię: Sebastian
|
Wyczyśc i ustaw gaźnik, swiecę, zapłon dobrze ustawiony?
_________________ Life it's too short to take it easy
Mam prawo mieć niewystarczające uprawnienia
Nie moc wielka, lecz technika, zrobi z Ciebie zawodnika
|
|
Na górę |
|
|
Bartłomiej
|
: 02 sie 2013 02:05 |
|
Siedział na motocyklu |
|
|
Rejestracja: 27 lip 2012 01:01 Posty: 13 Lokalizacja: Sonina Has thanked: 0 time Been thanked: 0 time
Car: Aprilia RS 125
Telefon: 519484113
Imię: Bart³omiej
|
Wyczyść porządnie gaźnik i wyreguluj go . Zobacz jaka jest świeca czy mokra czy sucha. Kolor świecy ma być kakaowy.
Ostatnio zmieniony 02 sie 2013 02:07 przez Bartłomiej, łącznie zmieniany 2 razy
|
|
Na górę |
|
|
Wilku
|
: 02 sie 2013 03:28 |
|
Początkujący rider |
|
|
Rejestracja: 26 wrz 2012 03:44 Posty: 79 Lokalizacja: Krosno Has thanked: 11 times Been thanked: 1 time
Car: Peugeot Speedfight
Imię: Grzesiek
|
_________________ Sprawdź mojego Speed'a
|
|
Na górę |
|
|
mateusz
|
: 02 sie 2013 08:03 |
|
Siedział na motocyklu |
|
Rejestracja: 24 lip 2013 06:38 Posty: 2 Lokalizacja: Jarosław Has thanked: 0 time Been thanked: 0 time
Imię: Mateusz
|
A jak kopiesz jak kopiesz w kopniak to silnik rusza ???????
|
|
Na górę |
|
|
Biesiu
|
: 02 sie 2013 10:24 |
|
Wymiatacz asfaltów |
|
|
Rejestracja: 12 lut 2013 10:47 Posty: 129 Lokalizacja: Czarna Sędziszowska Has thanked: 8 times Been thanked: 2 times
Car: Yamaha Tzr 50,quad 300cc,zipp 50
Imię: Wojtek
|
A jak kopiesz w kopnik to on się zachowuje tak jak powinien tyle że bez efektu ?
Tzn.chodzi mi o to czy kopnik nie zostaje "na dole" po kopnięciu ? Ja miałem taki problem chwile temu w skuterze to musiałem naciągnąć sprężynę od kopnika i teraz chodzi normalnie
_________________ 90 km/h - To szczęśliwy dzień
100 km/h - Cóż Ci Jezu damy
110 km/h - Ojcze, Ty kochasz mnie
120 km/h - Liczę na Ciebie Ojcze
130 km/h - Panie, przebacz nam
140 km/h - Zbliżam sie w pokorze
150 km/h - Być bliżej Ciebie chce
160 km/h - U drzwi Twoich stoję Panie
170 km/h - Pan Jezus już sie zbliża
180 km/h - Jezus jest tu
200 km/h - Witam Cie, Ojcze
220 km/h - Anielski orszak...
|
|
Na górę |
|
|
Marcino
|
: 03 sie 2013 08:45 |
|
Motocyklowy guru |
|
|
Rejestracja: 30 gru 2010 06:11 Posty: 1092 Lokalizacja: Ściśle tajna Has thanked: 199 times Been thanked: 54 times
Car: B6N, Ducati 848, Ducati Monster 600, R6RJ10
Telefon: iPhone13PRO
Imię: Kiran
|
Według mnie pierścienie powoli zbliżają się do kresu swego żywota. Sprawdź kompresję. Ponadto jak reszta radzi, wykonaj podstawowe regulacje [ Dodano: 03 Sie 2013 08:59 ]Wilku pisze:
To akurat dotyczy 4T
Tutaj rozpiska do 2T
_________________ MOTOBANDA.PL >>>"Every pretty girl looks the best when she's naked"<<<Skoda InterAuto Kraków- chcesz kupić Auto? Info PW
|
|
Na górę |
|
|
mateusz
|
: 03 sie 2013 02:29 |
|
Siedział na motocyklu |
|
Rejestracja: 24 lip 2013 06:38 Posty: 2 Lokalizacja: Jarosław Has thanked: 0 time Been thanked: 0 time
Imię: Mateusz
|
kolega Marcino może miec racje z tą kompresją sprawdź ja
_________________ "Jadąc na motorze w ciągu 5 minut przeżywa się tyle, co inni przez całe życie."- Burt Monro
|
|
Na górę |
|
|
gacek:)
|
: 03 sie 2013 02:30 |
|
Wymiatacz asfaltów |
|
Rejestracja: 27 sie 2012 10:03 Posty: 213 Lokalizacja: straszydle Has thanked: 5 times Been thanked: 0 time
Car: honda mtx 125r
Imię: kacper
|
siweca jest ok. kompresja tak samo. przed chwila np na kopa palil idealnie(iglice podniasłem na maksa), i jeszcze jedno jak jade na 4 biegu i dam mu full gaz to muli go i . na prawie pełnym gazie jedzie lepiej niz na pełnym. mi sie wydaje ze po prostu gaznik trzeba wyregulowac dobrze. p.s , jak iglica była na samym dole to na kazdym biegu miał taka zmułe przy pełnym gazie
[ Dodano: 03 Sie 2013 02:33 ] mateusz, czym mniejsza kompresja tym kopnik 'lżej chodzi' tak?:)
[ Dodano: 03 Sie 2013 02:40 ] Biesiu, z kopnikeim wszystko ok jest
|
|
Na górę |
|
|
errarr
|
: 03 sie 2013 02:48 |
|
Siedział na motocyklu |
|
|
Rejestracja: 11 kwie 2013 11:29 Posty: 18 Lokalizacja: Rzeszów Has thanked: 1 time Been thanked: 0 time
Car: Honda CB600 Hornet '01
Imię: Maciej
|
gacek mtx 80:) pisze: jak iglica była na samym dole to na kazdym biegu miał taka zmułe przy pełnym gazie
Czyli za dużo powietrza. Sprawdź szczelność filtra powietrza i połączenia filtr/gaźnik i gaźnik/cylinder. Podreguluj mieszankę i powinno być dobrze.
|
|
Na górę |
|
|
Kulfon
|
: 03 sie 2013 02:49 |
|
Administrator |
|
|
Rejestracja: 14 kwie 2010 01:34 Posty: 2150 Lokalizacja: Kozłówek Has thanked: 124 times Been thanked: 159 times
Car: Yamaha FJ 1200
Imię: Micha³
|
Jeśli zmieniasz położenie iglicy, zmieniasz tym samym stosunek ilości paliwa do powietrza. Podnoszenie iglicy to większa dawka paliwa, przy tej samej ilości powietrza.
Efekt mulenia zdarza się często, jeśli gaźnik już swoje ma za sobą i wyrobił się luz na przepustnicy. Wtedy obok przepustnicy zaciąga lewe powietrze. Tobie po podniesieniu iglicy (czyli zwiększeniu ilości paliwa) problem po części ustąpił. Czyli wniosek nasuwa się sam. Gaźnik ciągnie zbyt dużo powietrza w stosunku do paliwa jakie dostaje. Konieczna jest regulacja. musisz mu trochę zmniejszyć ilość powietrza kręcąc odpowiednią śrubą regulacyjną.
Co do palenia. Silnik pracuje Ci dobrze na wolnych obrotach? czy też ma tendencję do gaśnięcia? Bo jeśli brak Ci wolnych obrotów to i palenie z kopniaka będzie problemem. Przyczyn może być wiele. Regulacja gaźnika, kończące się pierścienie, luzy na łozyskach wału, niebogate simerringi, padająca świeca (lub ze złą przerwą na elektrodzie), a nawet padająca cewka zapłonowa.
W przypadku świecy czy cewki po prostu silnik "nie produjuje" wystarczającego napięcia, żeby powstała iskra, na wolnych obrotach (czyli kopniak).
Simmeringi mogą powodować nieszczelność dolnej komory sprężąnia, a co za tym idzie, problem z zassaniem paliwa z gaźnika.
Luzy na łożyskach mogą wpływać na nieszczelność simmeringów jak i na inne ustawianie się przerywacza zapłonu.
Pierścienie wpływać mogą na mniejszą kompresję na niższych obrotach. A właściwie to na bardzo szybką jej utratę. Na wyższych poprzez "bezwładność" ta kompresja może być jeszcze dobra.
No i gaźnik... zły skład mieszanki może powodować problemy z zapłonem spręzonego paliwa.
Aa i byłbym jeszcze zapomniał o jednej rzeczy. Wyprzedzenie zapłonu
|
|
Na górę |
|
|
gacek:)
|
: 03 sie 2013 03:15 |
|
Wymiatacz asfaltów |
|
Rejestracja: 27 sie 2012 10:03 Posty: 213 Lokalizacja: straszydle Has thanked: 5 times Been thanked: 0 time
Car: honda mtx 125r
Imię: kacper
|
na wolnych chodzi ok, gasnie po okolo 2-3 minutach wiec chyba wszystko jest w porządku. ale znowu po podniesieniu iglicy już nie jest tak dobrze. sprobuje ten gaznik wyregulować, z tego co wiem to trzeba te sróbki pozakręcać i po 1,5 obrotu odręcić i wtedy powinno być ok. w poniedziałek sie będę z tym bawił;)
|
|
Na górę |
|
|
Marcino
|
: 03 sie 2013 03:50 |
|
Motocyklowy guru |
|
|
Rejestracja: 30 gru 2010 06:11 Posty: 1092 Lokalizacja: Ściśle tajna Has thanked: 199 times Been thanked: 54 times
Car: B6N, Ducati 848, Ducati Monster 600, R6RJ10
Telefon: iPhone13PRO
Imię: Kiran
|
|
Na górę |
|
|
errarr
|
: 03 sie 2013 06:30 |
|
Siedział na motocyklu |
|
|
Rejestracja: 11 kwie 2013 11:29 Posty: 18 Lokalizacja: Rzeszów Has thanked: 1 time Been thanked: 0 time
Car: Honda CB600 Hornet '01
Imię: Maciej
|
Tam jest tylko jedna śrubka od składu mieszanki. Chyba, że masz w tym Simsonie więcej niż jeden gaźnik.
|
|
Na górę |
|
|
seba
|
: 03 sie 2013 11:24 |
|
Prawdziwy rider |
|
|
Rejestracja: 10 lip 2010 10:03 Posty: 553 Lokalizacja: Przemyśl(RP)/Sarnów(SBE) Has thanked: 14 times Been thanked: 61 times
Car: sprzedany
Imię: Sebastian
|
Gacek a powiedz jaki masz filtr, ori czy jakiś pseudo stożek?
Jak ori to czy guma na gaźnik jest cała bez dziur?
Moim zdanien wszystko u ciebie trzeba przeglądnąć, zaplon, cewka, swieca, kable, filtr, kranik, gaźnik.
_________________ Life it's too short to take it easy
Mam prawo mieć niewystarczające uprawnienia
Nie moc wielka, lecz technika, zrobi z Ciebie zawodnika
|
|
Na górę |
|
|