P2K - Forum Motocyklistów
http://www.podkarpackie2oo.pl/

simson_-nie pali na kopnik
http://www.podkarpackie2oo.pl/viewtopic.php?f=33&t=11731
Strona 1 z 2

Autor:  gacek:) [ 02 sie 2013 12:32 ]
Tytuł:  simson_-nie pali na kopnik

witam. mam taki problem że ,mój simson nie zapali na kopnik ( czasami, raz na jakis czas sie uda) na "pycha" pali swietnie, co może być przyczyna?

Autor:  seba [ 02 sie 2013 01:19 ]
Tytuł: 

Wyczyśc i ustaw gaźnik, swiecę, zapłon dobrze ustawiony?

Autor:  Bartłomiej [ 02 sie 2013 02:05 ]
Tytuł: 

Wyczyść porządnie gaźnik i wyreguluj go . Zobacz jaka jest świeca czy mokra czy sucha. Kolor świecy ma być kakaowy.

Autor:  Wilku [ 02 sie 2013 03:28 ]
Tytuł: 

Tutaj: http://www.motocykl-online.pl/technika/ ... owe,2949,1
masz fajny artykuł jaka powinna być świeca ;)

Autor:  mateusz [ 02 sie 2013 08:03 ]
Tytuł: 

A jak kopiesz jak kopiesz w kopniak to silnik rusza ???????

Autor:  Biesiu [ 02 sie 2013 10:24 ]
Tytuł: 

A jak kopiesz w kopnik to on się zachowuje tak jak powinien tyle że bez efektu ?
Tzn.chodzi mi o to czy kopnik nie zostaje "na dole" po kopnięciu ? Ja miałem taki problem chwile temu w skuterze to musiałem naciągnąć sprężynę od kopnika i teraz chodzi normalnie

Autor:  Marcino [ 03 sie 2013 08:45 ]
Tytuł: 

Według mnie pierścienie powoli zbliżają się do kresu swego żywota. Sprawdź kompresję. Ponadto jak reszta radzi, wykonaj podstawowe regulacje :)

[ Dodano: 03 Sie 2013 08:59 ]
Wilku pisze:
Tutaj: http://www.motocykl-online.pl/technika/ ... owe,2949,1
masz fajny artykuł jaka powinna być świeca ;)


To akurat dotyczy 4T :)


Tutaj rozpiska do 2T
Obrazek

Autor:  mateusz [ 03 sie 2013 02:29 ]
Tytuł: 

kolega Marcino może miec racje z tą kompresją sprawdź ja ;)

Autor:  gacek:) [ 03 sie 2013 02:30 ]
Tytuł: 

siweca jest ok. kompresja tak samo. przed chwila np na kopa palil idealnie(iglice podniasłem na maksa), i jeszcze jedno jak jade na 4 biegu i dam mu full gaz to muli go i . na prawie pełnym gazie jedzie lepiej niz na pełnym. mi sie wydaje ze po prostu gaznik trzeba wyregulowac dobrze. p.s , jak iglica była na samym dole to na kazdym biegu miał taka zmułe przy pełnym gazie

[ Dodano: 03 Sie 2013 02:33 ]
mateusz, czym mniejsza kompresja tym kopnik 'lżej chodzi' tak?:)

[ Dodano: 03 Sie 2013 02:40 ]
Biesiu, z kopnikeim wszystko ok jest

Autor:  errarr [ 03 sie 2013 02:48 ]
Tytuł: 

gacek mtx 80:) pisze:
jak iglica była na samym dole to na kazdym biegu miał taka zmułe przy pełnym gazie


Czyli za dużo powietrza. Sprawdź szczelność filtra powietrza i połączenia filtr/gaźnik i gaźnik/cylinder. Podreguluj mieszankę i powinno być dobrze.

Autor:  Kulfon [ 03 sie 2013 02:49 ]
Tytuł: 

Jeśli zmieniasz położenie iglicy, zmieniasz tym samym stosunek ilości paliwa do powietrza. Podnoszenie iglicy to większa dawka paliwa, przy tej samej ilości powietrza.
Efekt mulenia zdarza się często, jeśli gaźnik już swoje ma za sobą i wyrobił się luz na przepustnicy. Wtedy obok przepustnicy zaciąga lewe powietrze. Tobie po podniesieniu iglicy (czyli zwiększeniu ilości paliwa) problem po części ustąpił. Czyli wniosek nasuwa się sam. Gaźnik ciągnie zbyt dużo powietrza w stosunku do paliwa jakie dostaje. Konieczna jest regulacja. musisz mu trochę zmniejszyć ilość powietrza kręcąc odpowiednią śrubą regulacyjną.

Co do palenia. Silnik pracuje Ci dobrze na wolnych obrotach? czy też ma tendencję do gaśnięcia? Bo jeśli brak Ci wolnych obrotów to i palenie z kopniaka będzie problemem. Przyczyn może być wiele. Regulacja gaźnika, kończące się pierścienie, luzy na łozyskach wału, niebogate simerringi, padająca świeca (lub ze złą przerwą na elektrodzie), a nawet padająca cewka zapłonowa.
W przypadku świecy czy cewki po prostu silnik "nie produjuje" wystarczającego napięcia, żeby powstała iskra, na wolnych obrotach (czyli kopniak).
Simmeringi mogą powodować nieszczelność dolnej komory sprężąnia, a co za tym idzie, problem z zassaniem paliwa z gaźnika.
Luzy na łożyskach mogą wpływać na nieszczelność simmeringów jak i na inne ustawianie się przerywacza zapłonu.
Pierścienie wpływać mogą na mniejszą kompresję na niższych obrotach. A właściwie to na bardzo szybką jej utratę. Na wyższych poprzez "bezwładność" ta kompresja może być jeszcze dobra.
No i gaźnik... zły skład mieszanki może powodować problemy z zapłonem spręzonego paliwa.

Aa i byłbym jeszcze zapomniał o jednej rzeczy. Wyprzedzenie zapłonu :)

Autor:  gacek:) [ 03 sie 2013 03:15 ]
Tytuł: 

na wolnych chodzi ok, gasnie po okolo 2-3 minutach wiec chyba wszystko jest w porządku. ale znowu po podniesieniu iglicy już nie jest tak dobrze. sprobuje ten gaznik wyregulować, z tego co wiem to trzeba te sróbki pozakręcać i po 1,5 obrotu odręcić i wtedy powinno być ok. w poniedziałek sie będę z tym bawił;)

Autor:  Marcino [ 03 sie 2013 03:50 ]
Tytuł: 

gacek mtx 80:) pisze:
i po 1,5 obrotu odręcić


Kwestia indywidualna, dla każdego filtra powietrza i ogólnie silnika :)

Autor:  errarr [ 03 sie 2013 06:30 ]
Tytuł: 

Tam jest tylko jedna śrubka od składu mieszanki. Chyba, że masz w tym Simsonie więcej niż jeden gaźnik. :D

Autor:  seba [ 03 sie 2013 11:24 ]
Tytuł: 

Gacek a powiedz jaki masz filtr, ori czy jakiś pseudo stożek?
Jak ori to czy guma na gaźnik jest cała bez dziur?
Moim zdanien wszystko u ciebie trzeba przeglądnąć, zaplon, cewka, swieca, kable, filtr, kranik, gaźnik.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/