P2K - Forum Motocyklistów
http://www.podkarpackie2oo.pl/

Varadero 125
http://www.podkarpackie2oo.pl/viewtopic.php?f=33&t=12180
Strona 1 z 3

Autor:  kryst97 [ 10 wrz 2013 08:23 ]
Tytuł:  Varadero 125

Siemka, w sobote kupiłem małe Varadero wszystko cacy stan idealny, motor jeździ lecz jedzie tylko 80km/h i tyle na luzie wkręca się do odcinki tj. 12500obr 1bieg dokręci do odcinki ale bardzo powoli natomiast 5biegu nie dokręci nawet do czerwonego pola wskazówka obrotka staje na 8 tyś i dalej ani drgnie, dodam że sprawdziłem gaźniki nie ma na nich blokad.. myślicie że to może być moduł ?

Dodam że moto sciągane z Niemcowni :roll:

Autor:  Jam [ 10 wrz 2013 11:26 ]
Tytuł: 

egzemplarze z niemiec często są zablokowane na module, innych blokad nie ma. Normalnie powinna seria osiągać 100-120 km/h (zależy od stanu silnika, jak i nawet szyby czy jest oryginalna czy akcesoryjna :D)

Autor:  shaggy [ 11 wrz 2013 01:57 ]
Tytuł: 

Tak jak Ci pisałem na PW, moduł który wygląda tak i jest obok bezpieczników
Obrazek
Obrazek

Autor:  50g [ 11 wrz 2013 05:55 ]
Tytuł: 

Miałem identycznie w swoim varadero, na tabliczce znamionowej pewnie masz naklejkę, że jest zablokowane do 80.
Po paru dniach zauważyłem, że jak się jedzie te 80km/h i zbije się 1 czy 2 biegi i rozkręci się silnik do wyższych obrotów to bez problemu szło osiągnąć 110km/h. Dla tego ja nie wymieniałem modułu bo szkoda było mnie pieniędzy a nie jest to jakoś kłopotliwe. Jednak już jak w 2 osoby się jechało to wiadomo trochę gorzej.

Autor:  kryst97 [ 11 wrz 2013 06:39 ]
Tytuł: 

Ważę 70kg, szyba seryjna- silnik w bdb stanie... zobaczę na ten moduł może faktycznie jest zablokowany.. chociaż dziwne że na postoju kręci do 12500 a pod obciążeniem do 8-9 max? :roll: :roll:

Autor:  Marcino [ 12 wrz 2013 02:00 ]
Tytuł: 

Moduł jak się okazało to 51B. Czyli jednak bez blokad.

Autor:  Jam [ 12 wrz 2013 05:02 ]
Tytuł: 

ArekVaradero, Tak słyszałem, można takie info znaleźć na forach francuskich dot. Varadero 125. Seria - 115 km/h, z szybą turystyczną GIVI 105 km/h ale ile w tym jest prawdy? :? Jest całkiem możliwe obniżenie v-maxu przez zwiększenie oporu powietrza przy szybie turystycznej. Co do blokad przypominam sobie, że ktoś kiedyś w grupie pisał o jakiś zwężkach na gaźniku, ale to tylko pisanie i nic o tym nie ma na innych forach. Jedyną potwierdzoną blokadą w tym modelu jest moduł, i dotyczy to tylko egzemplarzy przeznaczonych na rynek niemiecki. Występować też mogła naklejka na tabliczce znamionowej pod pokrywą sprzęgła) o czym wspomniano wyżej. Co do tego przypadku, jeśli moduł jest bez blokad to wypada zaglądnąć do silnika? Regulacja wraz z nowymi świecami i filtrem potrafi nie raz w takiej małej pojemności sporo zdziałać, zwłaszcza jak nie wiesz kiedy ostatnio były te czynności przeprowadzone.

Autor:  Arek_M [ 12 wrz 2013 06:04 ]
Tytuł: 

Jam, dobra ale wyższa szyba sprawia że uderza w Ciebie mniej powietrza. Na pewno piszą wiele różnych rzeczy ale nie można we wszystko wierzyć. Ja nie zauważyłem żadnej różnicy więc chyba nie jest to prawda. Wątpie żeby givi aż tak różniło się od lostera

Autor:  Marcino [ 12 wrz 2013 09:16 ]
Tytuł: 

Gadając z Kryst'em, lepszy motyw, bo wina prawdopodobnie leży w świecach i regulacji gaźnika. W dodatki świece są założone nieco inne niż zaleca producent (ciepłota może wszystko jebać...) Świece czarne, z czego jedna dziś straciła iskrę, się fundnie jej regulację i porządne syncro.

Autor:  Łukasz S. [ 12 wrz 2013 10:03 ]
Tytuł: 

No i poprawnie Panowie, najpierw ogarnąć i wyregulować wszystko tak jak ma być, a potem szukać problemów gdzie indziej :)

Autor:  Jam [ 12 wrz 2013 10:06 ]
Tytuł: 

do tego warto zaglądnąć do zaworów i wymienić filtr powietrza - w Inter Motors od początku tego roku jest zamiennik VICMA w cenie ok 40 zł, a nie 150 jak w ASO ;). Co do gaźników, przypomniałem sobie przypadek dziurawej membrany w jednym z gaźników i sytuacja była niemal identyczna, na jałowym zamykał obrotomierz, ale w trasie max 70-80. Serwisówka na anglojęzycznych forach albo do pobrania z chomikuj.pl.

Autor:  50g [ 12 wrz 2013 10:58 ]
Tytuł: 

Jak nie dostaniesz filtra powietrza za 40 zł to odezwij się do mnie. Ja kiedyś dopasowałem jakiś samochodowy i wkleiłem go na sylikonie w oryginalną obudowę. Serwisówke po ang też gdzieś mam jak coś. Na ścigaczu masz dość spory temat o varadero.

Autor:  kryst97 [ 13 wrz 2013 08:57 ]
Tytuł: 

No i tak świece nowe wykosztowałem się 6 dych :D i gówno dalej jedzie te 70-80 do 7 tyś jedzie i na tym się kończy.. gdzie tak na prawdę powinien dopiero zaczynać jechać... gaźniki wyciągnąłem przedmuchałem.. membrany prawdopodobnie sprawne bo po zdjeciu filtra i odpaleniu silnika otwierają się do samego końca.. jest jeszcze możliwość zepsutego modułu... jutro mam podjechać do gościa co handluje częściami i sprawdze może akurat.. Ma ktoś jeszcze jakieś sensowne pomysły, bo mi się powoli wyczerpują.. :roll: :roll:

Jeszcze mam ochotę podnieść tylne koło, wrzucić 5tke i spróbować czy dojdzie do odcinki czy też stanie na tych 7-8 tys rpmó'w

Autor:  shaggy [ 14 wrz 2013 01:15 ]
Tytuł: 

Najprościej - podjedź do kogoś kto ma odblokowane varadero i zamień moduły, możesz nawet do mnie z tym że jutro.

Autor:  kryst97 [ 14 wrz 2013 06:41 ]
Tytuł: 

Ooooo Shaggy to może tak zrobimy będziesz gdzieś jutro latał ? czy nic nie planujesz ? bo nie ukrywając dobrze by było zmienić ten moduł.. szkoda mi 3 stówek na darmo wyrzuć w razie jak by to nie był moduł.. masz mój telefon puść pingla, oddzwonie to się zgadamy gdzie co i jak..

517-691-296 Krystian

[ Dodano: 15 Wrz 2013 10:02 ]
No i tak byłem dziś z Marcino, u shaggy, 'ego zaminiliśmy moduły i to samo czyli do 8 jedzie później nie jedzie :D dzieki Shaggy za użyczenie modułu, ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co to może być ?

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/