P2K - Forum Motocyklistów
http://www.podkarpackie2oo.pl/

Jaką Honde wybrać?
http://www.podkarpackie2oo.pl/viewtopic.php?f=33&t=12588
Strona 1 z 2

Autor:  DybekLwG [ 14 paź 2013 01:41 ]
Tytuł:  Jaką Honde wybrać?

Witam, w nowym sezonie będę robił prawko A1 i nie wiem jaki motocykl wybrać... Doradźcie coś Honde NSR 125 czy Honde CBR 125, a może coś innego? :)

Autor:  Myszorpsk [ 14 paź 2013 02:00 ]
Tytuł: 

Ja kupowałbym jakiegos 4t, mniejsze spalanie, mniejsze koszty utrzymania. Polecam Honde Varadero 125, dwa cylindry ładnie chodzi i nie wygląda jak "rower". Dwusuwy są na pewno dużo mocniejsze, ale często zdarza się zacierać (np przez dozownik oleju zepsuty), a jak wiadomo koszty regeneracji takiego cylindra są spore.

Autor:  domban [ 14 paź 2013 04:04 ]
Tytuł: 

Myszorpsk pisze:
dwa cylindry

Co w 125 jakimś super pomysłem nie jest (jedynym plusem jest dźwięk i to tylko z dobrym wydechem).
Myszorpsk pisze:
mniejsze spalanie, mniejsze koszty utrzymania.

Mniejsza moc i droższe w zakupie.
Myszorpsk pisze:
np przez dozownik oleju zepsuty

Akurat zepsuty dozownik oleju to jest mit. Robiłem kilkadziesiąt silników i w żadnym przyczyną nie był dozownik.

Jak chcesz poszaleć - dwusuw. Jak ma być ekonomicznie ale mulasto - czterosuw.

Autor:  DybekLwG [ 14 paź 2013 04:37 ]
Tytuł: 

domban,

Droższe w zakupie bo nowsze :)

Autor:  Myszorpsk [ 14 paź 2013 04:43 ]
Tytuł: 

Ja też robiłem kilka silników i zdarzało się że był spadnięty wężyk z pompy, miałem crm 125 i sezon jazdy był dość na tłoku (tyle, że ja miałem tuleję żeliwna i meteora, Vertex miał podobną trwałość).

Czytaj ze zrozumieniem, napisałem przecież, że 2t są dużo mocniejsze. Ogólnie chyba nie możesz powiedzieć, że jazda 2t i utrzymanie jest tańsze niż 4t, bo różnica jest odczuwalna. A co do tego które jest droższe w zakupie autor sobie porówna, bo mi się wydaje, że nie ma wielkiej róznicy.

W podsumowaniu napisałeś to samo co ja tylko innymi słowami ;)

Autor:  DybekLwG [ 14 paź 2013 04:50 ]
Tytuł: 

Miałem TZR a teraz mam chińczyka i tu też zauważam, że tzr więcej paliła i szybciej opone gubiła itd. :) Dzięki za podpowiedź, raczej wybiorę coś z 4t, bo z kasą na paliwo może być ciężko ;)

Autor:  domban [ 14 paź 2013 05:06 ]
Tytuł: 

Myszorpsk pisze:
zdarzało się że był spadnięty wężyk z pompy

Nie mówimy o prowizorkach, bo bez powodu nie spadają.
Myszorpsk pisze:
Ogólnie chyba nie możesz powiedzieć, że jazda 2t i utrzymanie jest tańsze niż 4t, bo różnica jest odczuwalna

To do mnie? Bo nigdzie nic takiego nie napisałem.
A poza tym różnica sprowadza się praktycznie do spalania (ale coś za coś). Jak się dba to przez dwa sezony i w dwusuwie nie trzeba nic robić.
Jeździłem 3 lata na NSR 125 i nie żałuję ani trochę. Nawet teraz jak mam okazje się przejechać to chętnie korzystam.

Autor:  Myszorpsk [ 14 paź 2013 05:20 ]
Tytuł: 

Myśle, że pomogliśmy gościowi. Pozdrawiam. ;)

Autor:  Nethias [ 14 paź 2013 06:32 ]
Tytuł: 

Stać Cię na paliwo to = Honda Nsr 125 ( 2t - brak mułu, v-max 150~ )
Nie stać Cię na paliwo = Honda Cbr 125 ( 4t - mułowata, v-max 130 ~)

Autor:  kone95 [ 14 paź 2013 08:58 ]
Tytuł: 

na twoim miejscu wybrałbym nsr ładniejsza i mocniejsza, kolega jakiś czas temu też się wahał wybrał nsr z takich samych powodów jakie wymieniłem wyżej i jest zadowolony bo fajny sprzęt :)

Autor:  Jam [ 14 paź 2013 09:13 ]
Tytuł: 

Varadero 125 :) teraz spadły z ceny, warto przeglądnąć oferty.

Autor:  gesiakCBR [ 27 paź 2013 06:51 ]
Tytuł: 

sam musisz wybrać, moc albo spalanie, cebra fajnie chodzi z dobrym wydechem, ale słaba, nsr coś tam jedzie ale też swoje spali, wybieraj, albo jeździsz cały czas albo co jakiś czas :D
ja wybrałem cbr i raczej nie żałuję, dużo się na niej nauczyłem, mało pali, 130-140 na prostej z dobrym wiatrem jest, z cholernie dużej górki miałem 155 ;D

Autor:  dodek [ 28 paź 2013 12:59 ]
Tytuł: 

gesiakCBR pisze:
ja wybrałem cbr i raczej nie żałuję, dużo się na niej nauczyłem, mało pali, 130-140 na prostej z dobrym wiatrem jest, z cholernie dużej górki miałem 155 ;D

Jakby ci wskazywał 200 to też byś uwierzył???
Jeżeli w instrukcji pisze że v-max to 110 co skąd sie wzięło 140 ???? Masz, turbo, kompresor ew PC ????
Moja mz o pojemności 300cm3 ma te 23 km i ledwo co osiąga 135km/h gpsowe , wiec jakim cudem motorek z mocą 12 km osiąga 140?

Autor:  michal87sc [ 28 paź 2013 08:49 ]
Tytuł: 

gs500 kup!! Normalne moto.

Autor:  domban [ 28 paź 2013 09:17 ]
Tytuł: 

michal87sc pisze:
gs500 kup!! Normalne moto.

Niech kupi to czym będzie mógł jeździć, czyli 125.

A co do prędkości... nie chodzi tylko o nią. Żeby 120 osiągnąć na CBR trzeba "kawałek" jechać, a taka NSR osiągnie tyle zawsze i wszędzie (a setkę w 7s).

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/