P2K - Forum Motocyklistów
http://www.podkarpackie2oo.pl/

125cm3 na a1 CBR czy NSR?
http://www.podkarpackie2oo.pl/viewtopic.php?f=33&t=16716
Strona 1 z 3

Autor:  coliberrlz [ 15 paź 2014 01:04 ]
Tytuł:  125cm3 na a1 CBR czy NSR?

Siemanko!
Staje przed trudnym wyborem jakiejś 125.
Wczesniej jezdziłem skuterem, teraz Router ws 72, biegi mam już ogarniętę, jezdze dosyć dużo w sezonie, ten sezon 10.000tyś km na tym pierdziku :) :)
Brakuje mi strasznie mocy, router maksymalnie pójdzie 90, a przy tych 90 to wszystko sie w nim trzesie :D :D
Chciałbym NSR 125 ale podobno to sie psuje bardzo szybko, drogie czesci duże spalanie.
Za to CBR 125 jedzie wolniej co jest duzym minusem, ale jest wytrzymała i mniej pali.
Jechałem nsr-ką jak i cbr-ką, nie czułem żadnej róznicy w prowadzeniu ale jednak moc w nsr-ce jest o wiele wieksza :)
Jak myślicie co bedzie lepsze?
W Kwietniu a1 a moto kupuje w zimie;]

Autor:  daniel_145 [ 15 paź 2014 01:12 ]
Tytuł: 

Jak kupisz dobrą NSR to nic ci się nie będzie psuło, ja swoją NSR zrobiłem 6k km i tylko tłoka trzeba zmienić a pali 5-6l nie raz nawet 5l nie spali, zależy jak się jedzie, :) tylko olej dość szybko ucieka bo co 800-900km muszę kupować. :P

Autor:  edward [ 15 paź 2014 02:06 ]
Tytuł: 

Zależy jaki masz budżet czy to na zakup czy to na eksploatację. Ale wydaje mi się,że w twoim przypadku CBR będzie lepsza. ;)

Autor:  Miura [ 15 paź 2014 04:41 ]
Tytuł: 

6k i wymiana tłoka. Odpowiedz sobie na pytanie czy stać Cię na eksploatacje NSR, bardzo fajny motocykl z dużą mocą jak na 125.

CBR jest mniejsza,wolniejsza,mniej lansu na niej ale...no właśnie moja ma już ponad 50k a parametry ma katalogowe. A jest eksploatowana na 110%, nawet latam nią po torze z efektami powyżej oczekiwań. Części są banalnie tanie, wszystko jesteś w stanie sam przy niej zrobić.

W Twoim przypadku zastanowiłbym się nad kosztami, czy stać Cię na eksploatację 2T jeśli tak to śmiało bierz NSR.

Autor:  e3dx [ 15 paź 2014 05:58 ]
Tytuł: 

Miura pisze:
6k i wymiana tłoka.


Z 6 k to lekko przesadziłeś.

Autor:  domban [ 15 paź 2014 06:22 ]
Tytuł: 

Nie to żeby ale większość ma cofane liczniki i nawet o tym nie wie.
NSR spokojnie latają po 40 tysięcy na oryginalnych tłokach i ogólnie są bardzo mało awaryjne.
A części drogie? To żart? Większość części można za śmieszne kwoty kupić.
Miałem i polecam. CBR jest malutka.

Autor:  daniel_145 [ 15 paź 2014 06:55 ]
Tytuł: 

6k ja nią przejechałem a nie wiem kiedy był wymieniany tłok. Nie żałuje że kupiłem NSR :)

Autor:  dodek [ 15 paź 2014 07:07 ]
Tytuł: 

Moim zdaniem lepiej kupić cbr 125 i nauczyć sie dobrze jeździć, cebeerka za duże plusy - jak małe spalanie - i bezawaryjność - lepsze to niż powściekać się na nsr robiąć przy tym kilkaset kilometrów na sezon, a dalej nie umiejąc jeździć dobrze po winklach.
Co z tego że potem przesiądziecie sie na sporta jak na pierwszym lepszym ostrym winklu albo wypadniecie z drogi albo wyprzedzi was gość na turystyku.

Jak zajeździsz min 2 komplety opon zrozumiesz o co chodzi- cała reszta sie nie liczy. ;)
2 sprawa to koszty użytkowania- naprawdę zadajcie sobie pytanie czy stać was akurat na takie moto ?
Bo np spalanie będzie wynosić nie 5-6 litrów- a czasami 7 do 8 litów na 100km + olej - czyli lekko pod 50zł na 100km - robiąc 10 tys km na sezon wydasz prawie 5000 lub wiecej zł , zamiast jakiś 1200- 1500zł przy obliczeniu kosztów spalania cbr - czy naprawde masz tak duże kieszonkowe ?????

Autor:  sasek94 [ 15 paź 2014 08:22 ]
Tytuł: 

Najlepiej kupić cebre czy hyo gt125r.
Tutaj już kwestia wzrostu. Spalanie takie samo( o ile dobrze wyregulowane).
A Hyo znacznie większe od nsr czy cbr.

Autor:  Miura [ 16 paź 2014 11:28 ]
Tytuł: 

e3dx, sugerowałem się wypowiedzią przedmówcy, oczywiście dodałem do tego jakiś tam przebieg. Ale kup teraz NSR która wytrzyma 10k bez remontu... niestety ciężko będzie. Chyba, że z pewnego źródła. Sam chciałem kupić ten sprzęt i to mnie właśnie odstraszyło no i dźwięk... :D

Autor:  Fido [ 16 paź 2014 04:23 ]
Tytuł: 

Miura Przepraszam, ale nie mogę czytać bzdur które wypisujesz. Widać, że nie miałeś styczności z tym motocyklem, a wiedzę na ten temat czerpałeś z forów na których własnie wypowiadają się tacy jak Ty. NSR zakupiłem w lipcu 2012 z kompresją prawie 10 bar. Na oleju nie oszczędzałem, tylko Motul 710. Przejechałem nią od tego czasu 14 000. Wiesz ile wynosi kompresja w dniu dzisiejszym? 9.4 (przypominam, że dane w serwisówce zalecają remont już poniżej 8 bar, jednak jest to mit- kolega na 7.5 kończy również drugi sezon i niewiele ode mnie odstaje). Jeśli dbasz o sprzęt nie ma opcji, żeby robić remonty co 10000 jak piszesz. Takie opinie biorą się od 15 latków którzy zalewają byle mixola i żyłują aż temperatura skoczy na czerwone pole, potem mają pretensje, że zatarła się. Żaden sprzęt nie wytrzyma czegoś takiego. Co do części są one naprawdę łatwo dostępne i za grosze można dostać zamienniki. Prawdą jest, że dźwięk nie powala, ale przyzwyczaiłem się, NSR rekompensuje to osiągami. Przy oględzinach zalecam ostrożność, lepiej wziąć kogoś na oględziny i zapłacić trochę niż trafić na minę i potem wydać krocie na remont. Jw wspominałem, tego motocykla nie użytkują dziadeczkowie po 60-tce, dużo NSR-ek miało nieciekawe przygody. Jeszcze jedno: największy błąd to sugerowanie się przebiegiem czy rocznikiem. Naprawdę, w przypadku tego moto traktujemy to bardziej jako ciekawostkę. Niekiedy NSR z 94 z przebiegiem 60k będzie bardziej zadbana od takiej z 2002 z przebiegiem 20k, wszystko zależy od tego kto motocykl użytkuje. Przeszło mi przez łapy już 6-7 NSR-ek więc wiem co mówię, mogę od siebie polecić ten motocykl. Na temat CBR się nie wypowiadam, ponieważ nie miałem z nią nigdy styczności.

nie cytujemy postu będącego powyżej. Higga

Autor:  sasek94 [ 16 paź 2014 08:44 ]
Tytuł: 

Co do waszych opini.
Większość problemów z nsr jest po remoncie.
Byle jaka tuleja, kiepski tłok. A młodemu się docierać nie chce...

Autor:  coliberrlz [ 16 paź 2014 09:41 ]
Tytuł: 

Chyba wybór padnie na cbr-ke, mykałem ns-1 naprzykład no i rezo zajebiste uczucie, ale jak ma tyle palić i sie psuc to podziekuje;]

Autor:  edward [ 16 paź 2014 09:53 ]
Tytuł: 

Nie psuje sie,pali od 4-7 litrów. Przynajmniej mi tak pali rs,wszystko zależy od jazdy.

Autor:  Fido [ 16 paź 2014 10:01 ]
Tytuł: 

Po co pytasz się jak i tak wiesz lepiej? (mimo, że dużo kwestii zostało w temacie poruszonych)

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/