P2K - Forum Motocyklistów
http://www.podkarpackie2oo.pl/

125cm3 na a1 CBR czy NSR?
http://www.podkarpackie2oo.pl/viewtopic.php?f=33&t=16716
Strona 2 z 3

Autor:  daniel_145 [ 17 paź 2014 04:23 ]
Tytuł: 

Fido, może masz rację, będzie wolna chwila to jeszcze raz sprawdzę. Dzięki za rade :)

wygaszam na wygaszone. Higga

Autor:  naveintre [ 03 lis 2014 10:26 ]
Tytuł: 

Skoro tyle jeździsz to może pomyśl nad innym moto niż nsr/cbr. Może coś ala enduro/turystyk 125cc? Dużo wygodniejsze od tych pseudo ścigaczy.

Autor:  domban [ 04 lis 2014 06:40 ]
Tytuł: 

naveintre, to zależy od wzrostu.
Ja zrobiłem jakieś 13 tysięcy na NSR i nigdy nie narzekałem na wygodę.

Skoro 125 to są pseudo ścigacze, to tak samo jak i pseudo turystyki.

Autor:  daniel_145 [ 04 lis 2014 06:47 ]
Tytuł: 

Ja tam nie narzekam na wygodę NSR ;)

Autor:  naveintre [ 04 lis 2014 07:14 ]
Tytuł: 

domban pisze:
naveintre, to zależy od wzrostu.
Ja zrobiłem jakieś 13 tysięcy na NSR i nigdy nie narzekałem na wygodę.

Skoro 125 to są pseudo ścigacze, to tak samo jak i pseudo turystyki.

Dlatego też napisałem
Cytuj:
Może coś ala enduro/turystyk 125cc?


Uwierz mi ,że takie Varadero 125 czy TDR 125 (jeśli już porównujemy 4t i 2t) jest duuużo wygodniejsza na trasie od takiej NSR ;)

Autor:  daniel_145 [ 04 lis 2014 07:24 ]
Tytuł: 

Nigdy nie jeździłam takimi sprzętami więc wierze na słowo :D ale wiem że na NSR też można nabić dużo km nie narzekając na wygodę :)

Autor:  naveintre [ 04 lis 2014 08:54 ]
Tytuł: 

Dla jednego "sporo" kilometrów to wypad 100km w jedna stronę , a dla drugiego zrobienie 1000 to weekendowy wypad więc to zależy od użytkownika :) Ja od siebie dodać mogę ,ze zrobienie sporo ponad 600km w ciągu 2 dni przy czym w 1 dzień ok 400km na TDR 125 nie powoduje jakiś traumatycznych przeżyć. :)

Autor:  daniel_145 [ 04 lis 2014 09:48 ]
Tytuł: 

Kilka razy zrobiłem trasę ponad 300 km i przyznam że po pierwszym takim wypadzie trochę kark mnie bolał ale za każdym kolejnym razem przyjeżdżałem do domu i jedyny bul jaki miałem to brak kasy :roll:
400 km w jeden dzień tylko raz udało mi się zrobić 8-) chciałem to powtórzyć ale plan niestety nie wypalił :/

Autor:  Lumiox00 [ 07 sty 2015 10:55 ]
Tytuł:  Re: 125cm3 na a1 CBR czy NSR?

Ja jednak wybrałbym NSR. To jednak 2t i ma swoją moc i przyspieszenie. Fakt paliwa trochę ubywa w zbiorniku ale coś za coś. CBR z kolei mega oszczędna ale za to można objechać ją "tjunerską" 50 ccm, jej osiągi są niezadowalające jak na klasę 125ccm, ale to przecież 4t. Nie słuchaj opinii innych, że NSR się ciągle psuje- to równo prawda. Fakt, jak po remoncie 'góry' dobrze nie dotrze tylko pizduje, żeby objechać kolegów to tak jest. Reasumując: wybierz NSR :D Pozdrawiam ;)

Autor:  sasek94 [ 08 sty 2015 02:13 ]
Tytuł:  Re: 125cm3 na a1 CBR czy NSR?

W sumie rozważ cagive planet 125. Przywiozłem ostatnio.Zawias fajny. Leciutka.

Autor:  KacpeRS [ 10 sty 2015 08:11 ]
Tytuł:  Re: 125cm3 na a1 CBR czy NSR?

Pare lat temu również stałem przed takim wyborem, tylko zastanawiałem się czy kupić RS 125 czy jakieś 4t. Wybór padł na RS, szczerze mówiąc troche żałuje teraz z uwagi na to że to był 2t i utrzymanie jego jest o wiele droższe niż myślałem, niż np. CBR 125. Zastanowiłbym się na Twoim miejscu czy będziesz w stanie 2t utrzymać, czy nie lepiej "przemęczyć się" jakąś 125 w 4t te 2 lata i po zdaniu kategorii A2, znaleźć coś większego. Gdy kupowałem RS 125, to kierowałem się w 100% jej osiągami i to był błąd, na chwile obecną wolałbym wtedy kupić jakieś 4t i nauczyć się nią dobrze jeździć i zaoszczędzić trochę kasy na ekspoloatacji motocykla :)
Podsumowując:
Jak masz sporo kasy na utrzymanie to bierz NSR, jeśli nie to kupuj CBR, lub np Varadero 125- fajny sprzęcik. Nie kieruj się ich osiągami, chyba, że aż tak zależy Ci by szła te 180km/h, przy których i tak nie jeździ się zbyt przyjemnie tymi Motocyklami :)

Autor:  Snicker [ 10 sty 2015 09:14 ]
Tytuł:  Re: 125cm3 na a1 CBR czy NSR?

Może też coś napiszę, a więc...
Jak już wyżej forumowicze Ci napisali, że jednak nie oszukując się utrzymanie 2T jest droższe od 4T. 4T 125 to zazwyczaj wytrzymały, pancerny motocykl, który jest przystosowany dla ludzi, którzy chcą się żwawo poruszać po drogach. CBR ma bardzo fajny silniczek ale sama konstrukcja motocykla jest na minus. Jednak jest ona przystosowana chyba najbardziej na A1 dla osób "młodszych/mniejszych/lżejszych". W 4T też remonty są rzeczą praktycznie nie możliwą przy niezajeżdżonych sprzętach, z kolei w 2T remont to część eksploatacji, która oczywiście nie jest jakoś masakrycznie częsta, bo w takiej NSR przy odpowiedniej eksploatacji można ją wykluczyć na bardzo, bardzo długo. Trudno jest doradzić w takiej kwestii, bo to tylko i wyłącznie zależy od poszukiwacza - budżet na utrzymanie (chyba najważniejsze) i gabaryty - takie jak prędkość czy przyśpieszenie. Osobiście jednak wybrałbym 4T, ponieważ nie miałbym kasy w razie co (?). :)

Autor:  sasek94 [ 13 sty 2015 12:52 ]
Tytuł:  Re: 125cm3 na a1 CBR czy NSR?

Co do pancerności 4t, to wszystko co w 125cc ma ponad 4 lata może mieć już z 40K km. nalatane. Dla małej 125, przy ostrzejszym traktowaniu jest to nie tak mało. Remont 4t jest o wiele droższy i bardziej skomplikowany. Uważajcie na Cbf125, bo było kilka przypadków w Polsce, ale także i w Niemczech problemów z silnikami. Produkcja w Chinach w tym modelu jest dość konkretnie widoczna.( przebiegi ok 10-13k km.)
2t:
-tańszy remont
-serwis można wykonywać samemu
-dt/nsr/tzr są bardzo bezawaryjne jak na 2t.
-duże spalanie 5l

4t:
-ekonomia
-bardziej skomplikowany serwis
-cena zakupu(znośne 4t w "sportowym" motocyklu kosztuje 4k +)
-skomplikowany remont
- marniejsze osiągi
-spalanie: Hyo Gt125 4l, Varadero 4l , dr 125 3,2l , Ybr 125 3l.
Spalania i uwagi z mojego doświadczenia, nie wyczytane w necie.

Autor:  chucknoris [ 13 sty 2015 09:10 ]
Tytuł:  Re: 125cm3 na a1 CBR czy NSR?

nie widzę sensu remontowania tego typu silników 4t. Jeżeli zadbasz o zawory, olej i będzie optymalnie ustawiona mieszanka to silnikowi nie ma prawa się nic stać

Autor:  Marcino [ 13 sty 2015 09:20 ]
Tytuł:  Re: 125cm3 na a1 CBR czy NSR?

sasek94 pisze:
Remont 4t jest o wiele droższy i bardziej skomplikowany. Uważajcie na Cbf125, bo było kilka przypadków w Polsce, ale także i w Niemczech problemów z silnikami.


R1 to potwór.
Każda Hąda jest nudna.
W R6 i FZ6 wypadają biegi (szczególnie dwójka)
Gixxery łapią szimy
W kawasaki pęka rama i już!
Ducati to drogie je.
KTM jest awaryjny



:ruf: :ruf: :ruf:

Strona 2 z 3 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/