Dzisiaj jest 25 lis 2017 11:47



Nowy tematOdpowiedz Strona 2 z 2   [ Posty: 19 ]
Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Marcino
 Tytuł:
Post: 01 lis 2012 10:50 
Motocyklowy guru
Motocyklowy guru
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 gru 2010 06:11
Posty: 1157
Lokalizacja: Ściśle tajna
Has thanked: 199 times
Been thanked: 54 times
Car: Suzuki B6N, Ducati 848, Ducati Monster 600
Telefon: Lumia 1020
Imię: Kiran
kryst97 pisze:
Marcinku ja jeździłem dość sporo z odpiętym dozownikiem i się nie zatrał było to w Kymco tam pompke napędza wał i nie ma możliwości żeby się zatarła..domban, Z tymi oktanami nie jestem pewien, czemu Verva 98 czy Shell 100 są tak okupywane ? im więcej oktanów tym lepsze spalanie co za tym idzie zwiększa się moc.

Za pomniałeś dodać, że nigdy tej pompki nie sprawdziłeś, bo nawet linka od dozownika była zerwana :D

domban, małe dwusuwy z reguły mają wysokie stopnie sprężania, więc stosowanie niskooktanówki nie ma racji bytu... Przy zbyt niskim stopniu sprężania, benzyna wyższej oktanowości niż zalecana do danego stopnia, faktycznie obniży moc silnika, tak samo jak zbyt wysoka o ile nie wystąpi spalanie stukowe. Wyższa oktanowość pozwala na wyższy stopień sprężania, co za tym idzie na wyższą moc. Zgodnie z tym co pokazałeś Samochody jeżdżące na LPG mają niższą moc, gdy nie zostanie do nich dobrana odległość głowicy od tłoka (ot taka mała dygresja). Po planowaniu głowicy i zastosowaniu LPG można moc zwiększyć nawet do 10-15%. Kiedyś czytałem o tym bardzo obszerny artykuł.

Przykładowo mój skuter na benzynie ukraińskiej (Przyznaję się do grzechu, raz zalałem pełny bak tym syfem) nie chciał w ogóle jechać, było znacznie gorzej niż na zwykłej polskiej 95 czy 98... A że sam w sobie demonem prędkości nie jest, i mały silniczek jakoś specjalnie potężny nie jest... Gdy spytałem Sprzedawczyka co mi sprzedał, powiedział, że to 91 oktanowa benza... Podziękowałem...



Edit.

Odnośnie Wipołerów. Kupowane są z powodu dobrego marketingu. Też nie każdy samochód pojedzie lepiej na wyższej oktanowości paliwie. Był poświęcony temu jeden odcinek Fifth Gear, gdzie porównywano wyniki na hamowni samochodów z trzema zupełnie różnymi silnikami :)

_________________
MOTOBANDA.PL
>>>"Every pretty girl looks the best when she's naked"<<<

Skoda InterAuto Kraków- chcesz kupić Auto? :P Info PW


Ostatnio zmieniony 01 lis 2012 11:10 przez Marcino, łącznie zmieniany 2 razy

Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
domban
 Tytuł:
Post: 02 lis 2012 09:29 
Motocyklista z powołania
Motocyklista z powołania
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 wrz 2011 08:19
Posty: 895
Lokalizacja: Łańcut
Has thanked: 6 times
Been thanked: 51 times
Car: Bandit 400V
Telefon: 888555502
Imię: Damian
Marcino pisze:
domban, małe dwusuwy z reguły mają wysokie stopnie sprężania, więc stosowanie niskooktanówki nie ma racji bytu...

Nie mają na tyle wysokich. Dopiero z planowanymi głowicami trzeba wyższe brać. Niejeden ma nawet w instrukcji wpisane "91 or higher" (mój Bandit z równie wysokim stopniem i obrotami rzędu 16000 ma w instrukcji 87/91 i w górę).
To że nie chciał jechać na tamtej ukraińskiej nie było na 99% spowodowane liczbą oktanową, tylko "jakością" tego paliwa.
No i oni do prawie wszystkiego (poza nowymi autami) to leją i jest dobrze.

Wcześniej miałem NSR 125 i kilka razy zalałem 91. Przed remontem (standardowa głowica) było wszystko pięknie. Po remoncie (z dość ostrym planowaniem głowicy - zwiększeniu stopnia sprężania) przy pewnych obrotach chodziła troszkę gorzej, ale i tak było dobrze. No i w tym samym czasie tankowałem z kumplem na RS125. One mają wyższe stopnie od większości 50.

No ale trochę oddalamy się od tematu.
Sprawdzałeś wszystko to co tutaj wszyscy pisali? Jaki efekt, zmiana?
Czy czekasz na gotowe rozwiązanie które nie istnieje?


Ostatnio zmieniony 02 lis 2012 09:40 przez domban, łącznie zmieniany 3 razy

Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
patryczek97
 Tytuł:
Post: 18 lis 2012 10:36 
Siedział na motocyklu
Siedział na motocyklu

Rejestracja: 27 wrz 2012 07:43
Posty: 11
Lokalizacja: PASZCZYNA
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
Car: KAWASAKI ZX6R
Telefon: 887838410
Imię: PATRYK
a oleju ze skrzyni ci nie ubywa? bo jak by simeringi na wale były zepsute to będzie dymił ale olej ze skrzyni bedzie też brał


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
edward
 Tytuł:
Post: 19 lis 2012 04:56 
Motocyklista z powołania
Motocyklista z powołania
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2012 11:08
Posty: 791
Lokalizacja: Dębica
Has thanked: 43 times
Been thanked: 18 times
Car: 600RR PC37
Telefon: 723301007
Imię: Adrian
No i kolega ma racje. Teraz tylko pytanie czy muszę rozpoławiać silnik ? Bo wydaje mi się,że to mogły pójść simeringi na sprzegle,więc nie musiałbym rozpoławiać. :D

_________________
"Dwusuw kopci, dwusuw czadzi, dwusuw nigdy Cię nie zdradzi !"


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy tematOdpowiedz Strona 2 z 2   [ Posty: 19 ]
Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net