P2K - Forum Motocyklistów
http://www.podkarpackie2oo.pl/

Derbi Senda problem-gaśnie
http://www.podkarpackie2oo.pl/viewtopic.php?f=33&t=7337
Strona 1 z 2

Autor:  edward [ 27 paź 2012 03:41 ]
Tytuł:  Derbi Senda problem-gaśnie

Tak jak w temacie. jedno z moich moto odmówiło posłuszeństwa.Po ostatniej jeździe próbnej (około 2 tygodnie temu) moto przestało odpalać. Po ściągnięciu cylindra stwierdziliśmy razem z tatą,że uszczelki cylindra są do wymiany. Zrobiliśmy to i teraz moto odpala od kopa,ale po dwóch sekundach gaśnie przy czym strasznie kopci. Nie wiem już co to może być.

Proszę bardzo o pomoc,bo ja już wymiękam.

Autor:  wadi [ 27 paź 2012 06:15 ]
Tytuł: 

Jak dymi to może być simmering na wale.

Autor:  misiek8154 [ 29 paź 2012 07:32 ]
Tytuł: 

A pierścienie sprawdziłeś??

Autor:  kryst97 [ 29 paź 2012 08:42 ]
Tytuł: 

Dozownik masz podłączony czy ręcznie mieszanke robisz ? ściąg wężyk z pompki dozownika, dolej pare ml oleju do baku odpal go i zobacz, jak przestanie dymić to możliwe że dozownik się zawiesił/zje*ał i olej cały czas leci do skrzyni korbowej. Pierscienie raczej odpadają skoro pali od kopa. zrób to co wyżej wymieniłem i zdaj relacje jak nie pomoże to poszukamy dalej :roll:

Autor:  domban [ 29 paź 2012 09:05 ]
Tytuł: 

Dozownik raczej bym odpuścił. On nie da aż tak dużo żeby robić zadymę nawet rozregulowany maksymalnie.
Już prędzej bym stawiał że bierze płyn chłodniczy (jakiś błąd przy wymianie uszczelek).

Autor:  kryst97 [ 30 paź 2012 02:54 ]
Tytuł: 

Jak by płyn brał to by nie palił, pozatym zaraz by zablokowało tłok- woda się nie spręża i nie spala.. stawiam na dozwonik nic innego spuśc całą benzyne z baku olej mu odetnij nowa bęzyna odpal podłacz olej i ma być

Autor:  edward [ 30 paź 2012 08:00 ]
Tytuł: 

Bendzynka spuszczona już kilka razy :/ Zalana z mniejszą mieszanką lub bez niej.

Dozownik coś tam podawał pewnie,ale wiece jak to jest wolałem na początek dolać trochę oleju do baku,żeby czasem suki nie zatrzeć.

Jutro zrobię obieg zamknięty w dozowniku i się okaże. Dzięki panowie za porady. :P

Autor:  MaciekRK [ 30 paź 2012 08:07 ]
Tytuł: 

kryst97 jak by delikatnie brał wode to by kopcił i odpalał normalnie, jak całkiem zaleje wodą to nie odpali.
Kopci na biało czy na niebiesko ? PS. tak z głupoty wymień sobie świece dla świętego spokoju ;)

Autor:  kryst97 [ 30 paź 2012 08:08 ]
Tytuł: 

Tak szybko nie zatrzesz, po co obieg zamknięty myślisz że dozownik się zatrze tak szybko ? nie ma mowy ^^ Jego nie idzie zatrzeć

No niby racja Maćku, wątpię w to żeby łykał płyn bo świece by przylewało co rusz, faktycznie wymień świece, A słuchaj jeszcze jak składałeś cylinder to gładź w środku smarowałeś olejem żeby tłok gładko wszedł ? jak to zrobiłeś to może oleju wlałeś aż tyle że nie zdołał jeszcze wypalić wszystkiego..

Po ostatnim Twoim poście Edward coś mi nie daje spokoju to że wolałeś dolać trochę oleju do baku:) zapewne wlałeś na oko i myślałeś ("A tam nie będę jej załował i chlupnąłeś dość sporo) a że olej cięższy od PB to osiadł w komorze pływakowej. Spuść benzyne z gaźnika również z wężyków poprostu spuść wszystko. Odepnij mu dopływ benzyny wogóle weź do ręki strzykawkę najlepiej 100ml pare kropli oleju do tego naciąg benzyny sciąg filtr powietrza wstrzyknij niewielką ilość kopnij motor odpali i podawaj mu co chwilę po pare kropel benzyny (złoty środek jak motor nie chce palić) Jak będzie chodził długo to znaczy że benzyna kijowa.. Wy tam z Dębicy lubicie na UA jeździć, nie masz przypadkiem jakiejś ruskiej mieszaniny ?

Autor:  edward [ 31 paź 2012 07:44 ]
Tytuł: 

Jak się dozownik może zatrzeć ? Ja słyszałem,że może się zatrzeć pompa. No tak od razu to pewnie się nie zatrze,ale po odłączeniu dozownika zawsze robię obieg zamknięty.


Dzięki Maciek za odpowiedź też chciałem zmienić świecę,bo ta ma inne odznaczenie( do AM6-BR9ES) i może ma inną ciepłotę,ale z drugiej jednak strony wcześniej przejechałem tym moto z 2 km i wszystko działało bardzo dobrze.

kryst97

Tak jeżdżę na ruskiej benie. Masz coś do tego ? :lol:

Autor:  Marcino [ 31 paź 2012 09:23 ]
Tytuł: 

kryst97 pisze:
Jego nie idzie zatrzeć

Idzie. I to bardzo szybko.

edward pisze:
Jak się dozownik może zatrzeć


Pracując na sucho.

edward pisze:
Ja słyszałem,że może się zatrzeć pompa.

Pompka oleju mieszankowego, popularnie nazywana jest "dozownikiem".

edward pisze:
Tak jeżdżę na ruskiej benie. Masz coś do tego ?

Zazwyczaj jak nie jest kupowana na pewnych stacjach, okazuje chrzczona (nawet "Mietki" sprzedające ukraińskie paliwko potrafią chrzcić), po drugie ukraińska benzyna ma niższą oktanowość (po prostu mają inny standard) 94 oktanów to niby różnica jedynie jednego oktana, ale czasami i to potrafi w małym silniczku narozrabiać.

kryst97 pisze:
No niby racja Maćku, wątpię w to żeby łykał płyn bo świece by przylewało co rusz

Może dlatego gaśnie??

Ściągnij wężyk podciśnieniowy od gaźnika (o ile taki masz) i ssij ^^

Poważnie. Gdy będziesz ssał, kręć rozrusznikiem lub poproś tatę żeby kopał kopnikiem. Jeśli to nie pomoże, szukamy dalej. Mogliście też uszkodzić uszczelkę przy zakładaniu, albo źle ją założyć. Świeca raczej nie powodowała by dymienia.


No i pozostaje kwestia regulacji gaźnika.

Autor:  domban [ 31 paź 2012 09:40 ]
Tytuł: 

Marcino pisze:
po drugie ukraińska benzyna ma niższą oktanowość (po prostu mają inny standard) 94 oktanów to niby różnica jedynie jednego oktana, ale czasami i to potrafi w małym silniczku narozrabiać.

Większość takich pojazdów ma w instrukcjach wpisane jeszcze niższe liczby oktanowe.
Mniejsza liczba to większa moc (ale nie liczyć na odczuwalną różnicę), ale za to gorsza kultura pracy - w dwusuwie z tym drugim i tak jest marnie i nie robi im to żadnej różnicy :D

Jednak faktycznie wypadało by sprawdzić na pewnym paliwie (kroplówka ze strzykawki 50ml sprawdza się świetnie).

Ja bym wkręcił nową świecę, wyczyścił gaźnik, sprawdził membranki za gaźnikiem i odpalił na wyżej wspomnianej kroplówce (nie dolewając oleju - nawet jeśli dozownik by nie podał, to te kilka sekund krzywdy nie zrobi).
Jak będzie dalej ostro kopcić to brać się za uszczelki (to że były wymieniane nic nie zmienia). Przy zakładaniu uszczelek dodatkowo zwrócić uwagę na jakość powierzchni styku i w razie czego poprawić.

Autor:  edward [ 31 paź 2012 09:49 ]
Tytuł: 

Żartowałem z tą ukraińska bendzynką ? Będziemy działać w piątek,bo dziś garaż nie był nagrzany jeszcze.

Autor:  kryst97 [ 31 paź 2012 10:19 ]
Tytuł: 

domban własnie napisałem 2 posty wyżej o tak zwanej "kroplówce"

Marcinku ja jeździłem dość sporo z odpiętym dozownikiem i się nie zatrał było to w Kymco tam pompke napędza wał i nie ma możliwości żeby się zatarła..domban, Z tymi oktanami nie jestem pewien, czemu Verva 98 czy Shell 100 są tak okupywane ? im więcej oktanów tym lepsze spalanie co za tym idzie zwiększa się moc.

Autor:  domban [ 31 paź 2012 10:25 ]
Tytuł: 

kryst97, te wszystkie v-powery nie są mocniejsze dlatego że mają więcej oktanów - to zapewniają inne dodatki. A dlatego mają więcej oktanów, bo są niby do super-ekstra sportowych silników z dużym stopniem sprężania (i tylko wtedy jest potrzebna wysoka liczba oktanowa).
Cytuj:
W żadnym przypadku wyższa liczba oktanowa nie podnosi mocy silnika sama w sobie. Co więcej, dodatki w niej zawarte, które mają na celu zwiększyć LO, zmniejszają w efekcie ilość energii, jaką paliwo może dostarczyć z danej jednostki objętości podczas procesu spalania. Przeważnie, wraz ze wzrostem liczby oktanowej, wartość opałowa paliwa maleje, co powoduje tak naprawdę spadek mocy, a nie wzrost.

Szczególnie w starszych silnikach, a w prostych dwusuwach to jeszcze bardziej.
http://autokult.pl/2011/06/02/liczba-ok ... oc-silnika

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/