kryst97 pisze:
Marcinku ja jeździłem dość sporo z odpiętym dozownikiem i się nie zatrał było to w Kymco tam pompke napędza wał i nie ma możliwości żeby się zatarła..domban, Z tymi oktanami nie jestem pewien, czemu Verva 98 czy Shell 100 są tak okupywane ? im więcej oktanów tym lepsze spalanie co za tym idzie zwiększa się moc.
Za pomniałeś dodać, że nigdy tej pompki nie sprawdziłeś, bo nawet linka od dozownika była zerwana
domban, małe dwusuwy z reguły mają wysokie stopnie sprężania, więc stosowanie niskooktanówki nie ma racji bytu... Przy zbyt niskim stopniu sprężania, benzyna wyższej oktanowości niż zalecana do danego stopnia, faktycznie obniży moc silnika, tak samo jak zbyt wysoka o ile nie wystąpi spalanie stukowe. Wyższa oktanowość pozwala na wyższy stopień sprężania, co za tym idzie na wyższą moc. Zgodnie z tym co pokazałeś Samochody jeżdżące na LPG mają niższą moc, gdy nie zostanie do nich dobrana odległość głowicy od tłoka (ot taka mała dygresja). Po planowaniu głowicy i zastosowaniu LPG można moc zwiększyć nawet do 10-15%. Kiedyś czytałem o tym bardzo obszerny artykuł.
Przykładowo mój skuter na benzynie ukraińskiej (Przyznaję się do grzechu, raz zalałem pełny bak tym syfem) nie chciał w ogóle jechać, było znacznie gorzej niż na zwykłej polskiej 95 czy 98... A że sam w sobie demonem prędkości nie jest, i mały silniczek jakoś specjalnie potężny nie jest... Gdy spytałem Sprzedawczyka co mi sprzedał, powiedział, że to 91 oktanowa benza... Podziękowałem...
Edit.
Odnośnie Wipołerów. Kupowane są z powodu dobrego marketingu. Też nie każdy samochód pojedzie lepiej na wyższej oktanowości paliwie. Był poświęcony temu jeden odcinek Fifth Gear, gdzie porównywano wyniki na hamowni samochodów z trzema zupełnie różnymi silnikami
_________________
MOTOBANDA.PL
>>>"Every pretty girl looks the best when she's naked"<<<Skoda InterAuto Kraków- chcesz kupić Auto?
Info PW