P2K - Forum Motocyklistów
http://www.podkarpackie2oo.pl/

Derbi Senda problem-gaśnie
http://www.podkarpackie2oo.pl/viewtopic.php?f=33&t=7337
Strona 2 z 2

Autor:  Marcino [ 01 lis 2012 10:50 ]
Tytuł: 

kryst97 pisze:
Marcinku ja jeździłem dość sporo z odpiętym dozownikiem i się nie zatrał było to w Kymco tam pompke napędza wał i nie ma możliwości żeby się zatarła..domban, Z tymi oktanami nie jestem pewien, czemu Verva 98 czy Shell 100 są tak okupywane ? im więcej oktanów tym lepsze spalanie co za tym idzie zwiększa się moc.

Za pomniałeś dodać, że nigdy tej pompki nie sprawdziłeś, bo nawet linka od dozownika była zerwana :D

domban, małe dwusuwy z reguły mają wysokie stopnie sprężania, więc stosowanie niskooktanówki nie ma racji bytu... Przy zbyt niskim stopniu sprężania, benzyna wyższej oktanowości niż zalecana do danego stopnia, faktycznie obniży moc silnika, tak samo jak zbyt wysoka o ile nie wystąpi spalanie stukowe. Wyższa oktanowość pozwala na wyższy stopień sprężania, co za tym idzie na wyższą moc. Zgodnie z tym co pokazałeś Samochody jeżdżące na LPG mają niższą moc, gdy nie zostanie do nich dobrana odległość głowicy od tłoka (ot taka mała dygresja). Po planowaniu głowicy i zastosowaniu LPG można moc zwiększyć nawet do 10-15%. Kiedyś czytałem o tym bardzo obszerny artykuł.

Przykładowo mój skuter na benzynie ukraińskiej (Przyznaję się do grzechu, raz zalałem pełny bak tym syfem) nie chciał w ogóle jechać, było znacznie gorzej niż na zwykłej polskiej 95 czy 98... A że sam w sobie demonem prędkości nie jest, i mały silniczek jakoś specjalnie potężny nie jest... Gdy spytałem Sprzedawczyka co mi sprzedał, powiedział, że to 91 oktanowa benza... Podziękowałem...



Edit.

Odnośnie Wipołerów. Kupowane są z powodu dobrego marketingu. Też nie każdy samochód pojedzie lepiej na wyższej oktanowości paliwie. Był poświęcony temu jeden odcinek Fifth Gear, gdzie porównywano wyniki na hamowni samochodów z trzema zupełnie różnymi silnikami :)

Autor:  domban [ 02 lis 2012 09:29 ]
Tytuł: 

Marcino pisze:
domban, małe dwusuwy z reguły mają wysokie stopnie sprężania, więc stosowanie niskooktanówki nie ma racji bytu...

Nie mają na tyle wysokich. Dopiero z planowanymi głowicami trzeba wyższe brać. Niejeden ma nawet w instrukcji wpisane "91 or higher" (mój Bandit z równie wysokim stopniem i obrotami rzędu 16000 ma w instrukcji 87/91 i w górę).
To że nie chciał jechać na tamtej ukraińskiej nie było na 99% spowodowane liczbą oktanową, tylko "jakością" tego paliwa.
No i oni do prawie wszystkiego (poza nowymi autami) to leją i jest dobrze.

Wcześniej miałem NSR 125 i kilka razy zalałem 91. Przed remontem (standardowa głowica) było wszystko pięknie. Po remoncie (z dość ostrym planowaniem głowicy - zwiększeniu stopnia sprężania) przy pewnych obrotach chodziła troszkę gorzej, ale i tak było dobrze. No i w tym samym czasie tankowałem z kumplem na RS125. One mają wyższe stopnie od większości 50.

No ale trochę oddalamy się od tematu.
Sprawdzałeś wszystko to co tutaj wszyscy pisali? Jaki efekt, zmiana?
Czy czekasz na gotowe rozwiązanie które nie istnieje?

Autor:  patryczek97 [ 18 lis 2012 10:36 ]
Tytuł: 

a oleju ze skrzyni ci nie ubywa? bo jak by simeringi na wale były zepsute to będzie dymił ale olej ze skrzyni bedzie też brał

Autor:  edward [ 19 lis 2012 04:56 ]
Tytuł: 

No i kolega ma racje. Teraz tylko pytanie czy muszę rozpoławiać silnik ? Bo wydaje mi się,że to mogły pójść simeringi na sprzegle,więc nie musiałbym rozpoławiać. :D

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/