Autor |
Wiadomość |
Magik_PL
|
: 30 kwie 2014 12:18 |
|
Siedział na motocyklu |
|
Rejestracja: 24 wrz 2013 06:40 Posty: 3 Lokalizacja: Stalowa Wola Has thanked: 1 time Been thanked: 0 time
Car: Romet Chart 210
Telefon: 731313426
Imię: Krystian
|
Siema
Ostatnio zakupiłem swój drugi motorower Romet Kadet, który jest składany jak by z Kadeta i Ogara.
Właściciel mówił, że wymieniał w okresie zimowym w nim tłok, cylinder, pierścienie oraz iskrownik. W ogłoszeniu było napisane, że nie chce odpalać.
Dobra kupiłem go i rozkręciłem lewy dekiel, ściągnąłem magneto i zauważyłem, że w ogóle klina nie było, bo był taki starty, a w dodatku magneto nie było przykręcone...
I teraz takie pytanie czy jak jeśli magneto nie było dokręcone mogło coś w środku się uszkodzić?
Ponieważ po tym jego remoncie komarek nie jedzie więcej niż 27km/h.
Wiem, że jest na dotarciu i jeżdżę nim wolno oraz robię częste przerwy.
Wiem, że jest pewnie gdzieś to w necie napisane, ale ja wole się upewnić na dobrym forum
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2014 12:44 przez Magik_PL, łącznie zmieniany 1 raz
|
|
Na górę |
|
|
Skóra
|
: 30 kwie 2014 04:08 |
|
Łykacz kilometrów |
|
|
Rejestracja: 03 paź 2013 03:48 Posty: 93 Lokalizacja: Łańcut Has thanked: 3 times Been thanked: 3 times
Car: Honda VFR VTEC
Telefon: 788303906
Imię: Kamil
|
jeśli odpala prawidłowo i jedzie niecałe 30 km to może masz problemy z regulacją gaźnika
ścięty klin nie powinien uszkodzić magneta ani wału
|
|
Na górę |
|
|
Magik_PL
|
: 30 kwie 2014 08:56 |
|
Siedział na motocyklu |
|
Rejestracja: 24 wrz 2013 06:40 Posty: 3 Lokalizacja: Stalowa Wola Has thanked: 1 time Been thanked: 0 time
Car: Romet Chart 210
Telefon: 731313426
Imię: Krystian
|
Teraz taki problem mi wystąpił, a mianowicie jechałem i co 1min. dławił się(brakowało mu powietrza) na 1-2sek, więc zatrzymałem się na postój 10-12min, aby ostygł. Po tym zapalił normalnie, ale po jeździ ok. 500m znowu zaczął się dławić.
Dojechałem spokojnie do domu, zgasiłem, odstał motorek z 20min. chciałem go zapalić, a tu nagle gdzie jest to korytko pod gaźnikiem zaczęło się palić(było tam paliwo z przelania gaźnika). Szubko ugasiłem dmuchając, nic się tam nie przypaliło, patrzyłem, ale od tamtego czasu nie chce zapalić, znaczy łapie i gaśnie po 2-3sek.
Jak popatrzyłem pod uszczelkę głowicy widziałem, że jest nieszczelna.
Czy od tego zależało dławienie się go?
Czy od tego zapalenia coś się stało, ze nie odpala?
|
|
Na górę |
|
|
Kulfon
|
: 30 kwie 2014 09:09 |
|
Administrator |
|
|
Rejestracja: 14 kwie 2010 01:34 Posty: 2150 Lokalizacja: Kozłówek Has thanked: 124 times Been thanked: 159 times
Car: Yamaha FJ 1200
Imię: Micha³
|
jak miałeś głowice niedokręconą to mogło uszczelke wydymać i brak mu kompresji, więc przez to może być muł. A zapalenie się paliwa to częste zdarzenie jak zaliczy cofke
Skoro to jest składak to możliwe, ze i wał też jest jakiś dziwny składak. Brat mi to kiedyś tłumaczył dokładniej ale nie pamietam co i jak. W każdym razie, albo od Jawki i od rometa wały wyglądają tak samo (i pasują w oba kartery) albo to było coś z różnymi typami silników rometa. Sprawa wygląda tak, ze oba pasują, ale mają w innym miejscu wycięcie pod klina i w złym momencie następuje rozwarcie platynek.
Pierwsza sprawa, popraw tą uszczelkę pod głowicą (lub po barbażyńsku wywal i na czerwonym silikonie złóż). Mógł być mały przedmuch a jak dobrze kichło tak wydmuchało bardziej i dlatego nie pali.
Sprawa druga, zapłon (bodajże 2.7mm przed GMP), odpowiednia przerwa na platynkach. Sprawdź świece, czy ma dobrą iskrę. Najlepiej kilka świec sobie przygotuj (na wolnym powietrzu może iskra być, pod ciśnieniem może znikać).
A następnie regulacja gaźnika. Śruba od składu mieszanki fabrycznie powinna być wykręcona 1.5 obr. od max dokręcenia. Ale jeśli masz wyświechtaną przepustnicę to czasem pomaga dopiero wkręcenie do końca
Zrób te podstawy, jeśli nadal nic nie pomoże, będziemy dumać dalej
|
|
Na górę |
|
|
Robert_K
|
: 30 kwie 2014 09:25 |
|
Rada |
|
|
Rejestracja: 27 lip 2010 06:37 Posty: 2865 Lokalizacja: Nowosielce przeworskie Has thanked: 49 times Been thanked: 112 times
Car: Yamaha FJ 1200
Telefon: 693674114
Imię: Robert
|
Kulfon, różnią się wały od Komara (silnik okrągły) i Rometa (silnik kanciasty). Różnica tkwi właśnie w wycięciu na klin i wynosi z tego co kojarzę niecałe 90 stopni, czyli sporo. Ale gdyby miał inny wał to raczej nie udałoby mu się go odpalić, to przesunięcie klina jest zbyt duże.
_________________ Polska to dziwny kraj - za 30 zł nie załatwisz tu praktycznie nic, ale za flaszkę - praktycznie wszystko.
|
|
Na górę |
|
|
Magik_PL
|
: 30 kwie 2014 09:53 |
|
Siedział na motocyklu |
|
Rejestracja: 24 wrz 2013 06:40 Posty: 3 Lokalizacja: Stalowa Wola Has thanked: 1 time Been thanked: 0 time
Car: Romet Chart 210
Telefon: 731313426
Imię: Krystian
|
To ta głowica nie była na 100% dokręcone, bo dopiero dzisiaj zauważyłem, zę jedna nakrętka ma przekręcony gwint i założyłem inną.
Zapłon jest dobrze ustawione oraz iskra od świecy jest.
Zapłon ustawiał mi znajomy, który na tym się na, ale o te problemy go nie pytałem
Jutro zrobię te uszczelki i zobaczymy czy odpali
A co do składaka to mi chodziło, zę rama składana, a silnik cały oryginal Komar 023
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2014 09:56 przez Magik_PL, łącznie zmieniany 1 raz
|
|
Na górę |
|
|
januszek
|
: 30 kwie 2014 10:05 |
|
Prawdziwy rider |
|
Rejestracja: 05 paź 2012 08:55 Posty: 630 Lokalizacja: południe Has thanked: 17 times Been thanked: 61 times
|
Jak klin się znów nie zerwał i jest wszystko, tak jak mówisz, to odpali
_________________ Jak z tego widać, tak to widzę
|
|
Na górę |
|
|
Magik_PL
|
: 30 kwie 2014 10:18 |
|
Siedział na motocyklu |
|
Rejestracja: 24 wrz 2013 06:40 Posty: 3 Lokalizacja: Stalowa Wola Has thanked: 1 time Been thanked: 0 time
Car: Romet Chart 210
Telefon: 731313426
Imię: Krystian
|
Kliny jak coś mam, Klina zobacze jutro, ale chyba to będzie ta uszczelka pod głowicą
|
|
Na górę |
|
|
Skóra
|
: 30 kwie 2014 11:42 |
|
Łykacz kilometrów |
|
|
Rejestracja: 03 paź 2013 03:48 Posty: 93 Lokalizacja: Łańcut Has thanked: 3 times Been thanked: 3 times
Car: Honda VFR VTEC
Telefon: 788303906
Imię: Kamil
|
gdzieś zaciąga lewe powietrze i może się dusić .
jeździłem kiedyś kadetem nie było z nim dużych problemów powinieneś sobie poradzić
|
|
Na górę |
|
|
Magik_PL
|
: 09 maja 2014 07:10 |
|
Siedział na motocyklu |
|
Rejestracja: 24 wrz 2013 06:40 Posty: 3 Lokalizacja: Stalowa Wola Has thanked: 1 time Been thanked: 0 time
Car: Romet Chart 210
Telefon: 731313426
Imię: Krystian
|
Wymieniłem uszczelke pod głowicą i odpala pochodzi chwilkę i gaśnie ;(
Tylko jest taki problem bo wymieniałem całe sprzęgło w nim i jak nacisne kalmke sprzęgła i puszczam to nie odbija...
I jak przycisne sprzęgło i kopie to kopnik powinien się ślizgać, a chodzi normalnie
Co tu może być?
Jeżeli wy mi nie pomożecie to we wtorek zaprowadzę go do mechanika
|
|
Na górę |
|
|
maczaj
|
: 10 maja 2014 08:23 |
|
Mistrz winkli |
|
|
Rejestracja: 31 lip 2012 01:27 Posty: 371 Lokalizacja: Stary Dzików Has thanked: 77 times Been thanked: 10 times
Car: MZ ETZ 250
Telefon: 663870259
Imię: Kamil
|
Magik_PL, rozbierz gaźnik, dokładnie go pooglądaj i przeczyść
|
|
Na górę |
|
|
Gaweł
|
: 11 maja 2014 10:08 |
|
Łykacz kilometrów |
|
|
Rejestracja: 27 lut 2011 09:34 Posty: 117 Lokalizacja: Baryczka Has thanked: 15 times Been thanked: 7 times
Car: VFR 800 FI
Telefon: 605213617
|
Głupie ale zobacz czy ma dobre odpowietrzenie baku. sprawdź czy dysza któraś w gaźniku nie przytkana.
co do sprzęgła to jak linka jest ok trzeba ściągnąć dekiel prawy i zobaczyć czy w deklu się wieloklin na ramieniu nie wyrobił bo tam jakiś kosmicznych technologi nie ma jedna sprężyna i 3 zawleczki .
Ostatnio zmieniony 11 maja 2014 10:13 przez Gaweł, łącznie zmieniany 1 raz
|
|
Na górę |
|
|
Łukasz S.
|
: 11 maja 2014 11:00 |
|
Wymiatacz asfaltów |
|
|
Rejestracja: 04 sie 2012 01:58 Posty: 128 Lokalizacja: Rzeszów Has thanked: 40 times Been thanked: 13 times
Car: wigry 3 + gnom, XL125V, GSF 650N
|
|
Na górę |
|
|
Magik_PL
|
: 22 maja 2014 12:50 |
|
Siedział na motocyklu |
|
Rejestracja: 24 wrz 2013 06:40 Posty: 3 Lokalizacja: Stalowa Wola Has thanked: 1 time Been thanked: 0 time
Car: Romet Chart 210
Telefon: 731313426
Imię: Krystian
|
Łukasz S. pisze: Smarowanie linki obowiązkowo, zapewne pod prawym deklem nie masz tego popychacza. http://www.agmot.pl/photos/0/3/eec65a82f5.jpg
A właśnie, że jest.
Dzisiaj rozebrałem go ponownie, aby sprawdzić i łapcie fotki ze strony prawego dekla i powiedźcie co jest źle zrobione
Tego klina mam tylko, ze po środku ma taką dziurkę. Nie wiem czy to jest dobrze czy źle.
|
|
Na górę |
|
|
Magik_PL
|
: 22 maja 2014 06:56 |
|
Siedział na motocyklu |
|
Rejestracja: 24 wrz 2013 06:40 Posty: 3 Lokalizacja: Stalowa Wola Has thanked: 1 time Been thanked: 0 time
Car: Romet Chart 210
Telefon: 731313426
Imię: Krystian
|
|
Na górę |
|
|